Clever

Aktuell driftstatus

Vi gör vårt bästa för att allt ska fungera på bästa sätt, men ibland blir det fel. Här presenterar vi övergripande störningar i vår drift. Driftstatus på enskilda publika laddare ser du enklast i vår app.

2018-06-19

Vi har nu lyckats återetablera uppkopplingen till ett antal laddboxar, men vi upplever fortfarande störningar på vissa av dem och felsökningen fortsätter. Om din laddbox fortfarande visar felkod enligt nedan kan du prova att slå av personskyddsautomaten som monterades i din elcentral vid installationen av din laddbox och sedan slå på den igen efter 30 sekunder.

Är din laddbox påverkad? Om din laddbox visar en av nedanstående felkoder är den en av de boxar vi i nuläget har problem med. Lamporna på laddboxen visar då Blått-Blått-Blått-Släckt eller Grönt-Grönt-Grönt-Släckt.

2018-06-08

Vi upplever fortfarande störningar på ett antal hemmaboxar. Just nu pågår fälttester på ett antal av de påverkade boxarna.

2018-05-16

Hemmaboxar tappar internetuppkoppling.
Vi upplever just nu att vissa av våra hemmaboxar tappar uppkoppling vilket medför att laddhistorik inte rapporteras korrekt. Felsökning pågår.

Kontakta oss

Vill du bli kontaktad?

Om du har frågor eller vill veta mer om våra laddlösningar.

Frågor och svar

Frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Laddhjälp

Behöver du laddhjälp kan du ringa vår kundservice dygnet runt, hela veckan.