Aktuell driftstatus - Bee

Aktuell driftstatus

Vi gör vårt bästa för att allt ska fungera på bästa sätt, men ibland blir det fel. Här presenterar vi övergripande störningar i vår drift. Driftstatus på enskilda publika laddare ser du enklast i vår app.

2021-05-25

Planerad driftstörning 26 maj

Natten till onsdagen den 26 maj mellan kl. 04.00-06.00 kommer vi att ha en planerad driftstörning som påverkar våra appanvändare. Under denna tid kommer du inte att kunna starta laddning med appen. RFID-brickor kommer att fungera som vanligt. Har du ingen RFID-bricka hänvisar vi dig under denna tid till andra laddoperatörer.

Vi är ledsna för eventuellt besvär detta orsakar.

2021-04-24

Uppdatering: Driftstörningar i Bee´s nätverk

Störningarna i driften är nu åtgärdade och statusen på vårt publika laddnätverk är nu tillbaka till det normala.

2021-04-23

Driftstörningar i Bee´s nätverk

Vi upplever just nu driftstörningar på ett antal av våra laddare i det publika nätverket. Detta kan medföra svårigheter att starta laddning. För tillfället kan vi inte svara på när störningen kan vara åtgärdad, men vi kommer uppdatera denna post när så sker.

2021-02-04

Risk för störningar i Bee´s nätverk den 4 februari

Under torsdagen den 4 februari gör vi uppgraderingar av våra driftsystem. Detta kan komma att medföra störningar i vårt laddnätverk under dagen. Störst risk för störningar är mellan 10 och 11 på förmiddagen. Förhoppningsvis blir det inga eller små störningar men vi ber dig att om möjligt vara förberedd på att det kan ske.

2020-04-20

Planerad driftstörning

Under tisdagen den 21 april kommer vi genomföra uppgraderingar av våra driftsystem. Under tiden som dessa genomförs kan det upplevas störningar på driften av samtliga laddare i vårt nätverk. Arbetet påbörjas klockan 09.00 och beräknas vara klart innan 12.00.

2019-09-26

Nu har vi tillsammans med vår leverantör identifierat felet i de laddboxar som tappade kommunikationen med vårt system i somras. Åtgärderna för att lösa problemet är påbörjade. Vi fortsätter även med utrullningen av lösningen på den tidigare problematiken för våra laddboxar.

2019-08-28

Tillsammans med våra leverantörer arbetar vi nu fortsatt med felsökning av de laddboxar som har tappat kommunikationen med vårt system. Den lösning vi tidigare trodde skulle åtgärda problemet har tyvärr inte fungerat fullt ut. Det finns fortfarande fel som behöver identifieras för att hitta en slutgiltig lösning. Därför kommer vi nu att kontakta ett antal pilotkunder och skicka ut en tekniker från vår leverantör till dessa för att kunna göra en mer omfattande felsökning på plats. Pilotkunderna kommer att börja kontaktas via telefon redan denna vecka. Följ status på vår hemsida.

2019-02-19

Mellan 22:00 – 06:00 så genomför operatören Tre underhåll av sitt nät som kan påverka laddningen vid våra laddstationer.

2019-02-06

Onsdag den 6 februari kl 8.00-10.00 kommer det vara ett planerat strömavbrott på snabbladdaren vid Circle K, Snapparp Östra (E6 Laholm). Närmaste alternativ för snabbladdning är i Halmstad på Circle K, Sannarp.

2019-01-21

Utrullningsplanen är igång och om du inte har fått ett sms av oss ännu, kan du ändå påbörja åtgärden. En instruktion kring hur du går till väga, hittar du här

2018-11-16

En lösning på kommunikationsproblematiken med laddboxar från Keba är identifierad. De åtgärder som behövs för att optimera uppkopplingen i laddboxarna kommer att förmedlas ut till våra kunder enligt en påbörjad utrullningsplan. Du som kund kommer att få ett sms med instruktioner när det är dags för din laddbox att åtgärdas.

2018-09-03

Problemområdet är identifierat till att ligga inom nätverkskommunikation/mobiluppkoppling snarare än i hårdvara eller bakomliggande system. Tillsammans med våra leverantörer arbetar vi fortsatt intensivt med att hitta det specifika felet och därefter åtgärda det så fort som möjligt.

2018-08-16

Tester genomförda hos pilotkunder har lett till att vi kunnat lösa uppkopplingen på vissa laddboxar. Lösningen är dock inte komplett, utan fortsatt utveckling, analys och tester måste genomföras innan en slutlig lösning kan distribueras till alla berörda laddboxar.

2018-07-13

Felsökning pågår fortfarande och analys av tester fortsätter.

2018-07-05

Vi arbetar intensivt för att återupprätta uppkopplingen på de laddboxar som har upplevt störningar. En möjlig lösning provas just nu på ett antal laddboxar hos pilotkunder.

2018-06-19

Vi har nu lyckats återetablera uppkopplingen till ett antal laddboxar, men vi upplever fortfarande störningar på vissa av dem och felsökningen fortsätter. Om din laddbox fortfarande visar felkod enligt nedan kan du prova att slå av personskyddsautomaten som monterades i din elcentral vid installationen av din laddbox och sedan slå på den igen efter 30 sekunder.

Är din laddbox påverkad? Om din laddbox visar en av nedanstående felkoder är den en av de boxar vi i nuläget har problem med. Lamporna på laddboxen visar då Blått-Blått-Blått-Släckt eller Grönt-Grönt-Grönt-Släckt.

2018-06-08

Vi upplever fortfarande störningar på ett antal hemmaboxar. Just nu pågår fälttester på ett antal av de påverkade boxarna.

2018-05-16

Hemmaboxar tappar internetuppkoppling.
Vi upplever just nu att vissa av våra hemmaboxar tappar uppkoppling vilket medför att laddhistorik inte rapporteras korrekt. Felsökning pågår.