Clever

Frågor och svar

Här får du svar på de vanligaste frågorna om elbilsladdning.

Vad behöver du hjälp med?

Här har vi samlat de vanligaste frågorna om elbilsladdning, vårt publika laddnätverk och våra produkter. Hittar du inte svaret på dina frågor här är du välkommen att ringa eller skicka e-post till vår kundservice.

Var kommer CLEVER bygga ut det publika laddnätverket?

Vi bygger ut vårt publika laddnätverk kontinuerligt och öppnar nya laddstationer i hela Sverige. Vi planerar varje laddplats utifrån den befintliga infrastrukturen och våra kunders behov. Målet är att etablera snabbladdstationer med cirka 5 mils avstånd längs landets mest trafikerade vägar. Vi lägger ut nyheter om nya laddplatser på hemsidan samt på sociala medier. Följ oss gärna på Facebook och Mynewsdesk så får du informationen direkt. Du kan även få information om nya laddplatser via vårt nyhetsbrev som du anmäler dig till här. När det gäller våra utbyggnadsplaner berättar vi hellre om laddstationer som är igång än ger löften om en laddstation som eventuellt kommer att sättas upp.

Var ser jag om det finns en laddstation nära mig?

Så fort laddstationerna är i drift kan du se de nya laddstationerna här på vår hemsida eller direkt i vår app. Ladda ner appen här

Hur får jag information om min förbrukning och saldot på mitt laddkort?

Kontakta vår kundservice för att få reda på saldot på ditt laddkort. Du kan antingen skicka e-post till kundservice@clever.nu eller ringa på telefon 077 44 33 900, måndag – fredag, 8.00 – 16.30. Vi arbetar på en lösning för att du ska kunna se ditt saldo och förbrukning direkt i appen. Anmäl dig gärna till vårt nyhetsbrev här för mer information.

Hur beställer jag ett laddkort?

Du kan beställa ett laddkort i vår webbshop. Här kan du även välja om du vill  ha CLEVER Kontant eller om du föredrar att få en faktura varje månad över din förbrukning. Föredrar du en faktura väljer du det abonnemang som passar ditt laddbehov bäst. Du kan också köpa ett laddkort hos våra återförsäljare. Många av de bensinstationer som har en snabbladdstation från CLEVER är återförsäljare av laddkort. Laddkortet är ett kontantkort som är laddat med 20 kWh. Laddkortet går bra att använda direkt, men är vid köptillfället inte registrerat i vårt system. Registrerar du laddkortet här på sidan fyller vi på det med ytterligare 10 kWh kostnadsfritt. Här kan du se vilka återförsäljare som säljer våra laddkort.

Fungerar mitt svenska laddkort utomlands?

Ja, om du är abonnemangskund hos oss kan du använda ditt svenska laddkort i CLEVERs publika laddnätverk i Danmark och Tyskland. CLEVER Kontant fungerar inte utomlands. Tänk på att du betalar det aktuella landets priser för din laddning utomlands. Observera att du som svensk CLEVER-kund ska ringa till vår svenska kundservice om du har frågor kring din laddning utomlands.

Vad är skillnaden mellan laddkortet CLEVER Kontant och abonnemanget CLEVER Fri?

Abonnemanget CLEVER Fri är exakt samma produkt prismässigt som CLEVER Kontant. Den enda skillnaden är att du betalar för din laddning via faktura i efterskott med CLEVER Fri. Vissa kunder föredrar att ha ett förbetalt belopp och slippa fakturor och väljer därför CLEVER Kontant. De som hellre vill betala i efterskott väljer CLEVER Fri. Läs mer om våra laddkort och abonnemang här

Hittar du inte svaret på din fråga?

Kontakta gärna vår kundservice för hjälp.

Telefon: 077 44 33 900, måndag – fredag, 8.00 – 16.30
E-post: kundservice@clever.nu
Laddhjälp: 077 44 33 900 – dygnet runt