Om du har frågor, behöver hjälp eller får problem med laddningen är du alltid välkommen att kontakta CLEVERs kundservice dygnet runt, hela veckan.
Här har vi samlat de vanligaste frågorna.

Hur får jag reda på vad ni planerar för utbyggnad? Kommer det finnas en laddplats nära mig?

Vi bygger kontinuerligt ut vårt laddnätverk och öppnar nya laddstationer över hela Sverige.

Vi planerar varje plats noga utifrån den befintliga infrastrukturen och våra kunders behov. Bland annat har CLEVER som mål att etablera snabbladdstationer med ca 5 mils avstånd längs landets mest trafikerade vägar.

Vi annonserar nya laddplatser här på sidan, i sociala medier och i vår app till din smartphone kan du se de nya platserna så fort de är satt i drift.

Du kan även få nyheter om nya laddplatser via vårt nyhetsbrev. Du anmäler dig här.

Vad gäller vår utbyggnadsplaner berättar vi hellre om laddare som aktiverats än ger löften om en laddare som eventuellt kommer att aktiveras.

Hur får man reda på min förbrukning och saldot på mitt laddkort?

Kontakta CLEVERs kundservice för ett saldo på ditt laddkort. Skicka e-post till kundservice@clever.nu eller ring oss på +46 77 44 33 900.

Vi övervakar saldo löpande och skickar ut e-post om saldot blir lågt.

Hos CLEVER jobbar vi just nu på en lösning för att du själv kan se ditt saldo och din förbrukning. Håll utkik här på sidan eller anmäl dig till vårt nyhetsbrev här för mer information.

Hur får jag tag på ett CLEVER laddkort?

Du kan beställa ditt laddkort här på sidan. Här kan du även välja om du vill betala i förskott med CLEVER Kontant eller om du föredrar att få en faktura varje månad med din förbrukning. Föredrar du en faktura väljer du det abonnemang som passar ditt laddbehov bäst.

Du kan också köpa ditt CLEVER laddkort på utvalda bensinstationer där det finns en snabbladdare från CLEVER. Laddkortet är ett CLEVER Kontant-kort som är laddad med 20 kWh. Kortet går bra att använda direkt, men är vid köptillfället inte registrerat på ditt konto i vårt system. Registrerar du kortet här fyller vi på kortet med ytterligare 10 kWh.

Se vart du kan köpa CLEVER laddkort här.

Fungerar mitt svenska CLEVER laddkort i Danmark?

Ja, om du är abonnemangskund hos CLEVER kan du använda ditt svenska CLEVER laddkort i danska CLEVERs laddnätverk. CLEVER Kontant fungerar alltså inte i utlandet.

Tänk på att du betalar danska priser för din laddning i det danska CLEVER laddnätverk.

Tänk också på att du som svensk CLEVER-kund ska ringa till den svenska kundservicen om du har några frågor kring din laddning i Danmark.

Hur funkar kontantkortet CLEVER Kontant och abonnemanget CLEVER Fri? Vad är skillnaden?

CLEVER Fri är exakt samma produkt prismässigt som CLEVER Kontant 60 eller CLEVER Kontant 120. Enda skillnaden är att du betalar i efterskott med en faktura.

Vissa kunder föredrar att ha ett förbetalt belopp och slippa fakturor och väljer CLEVER Kontant. De som föredrar att betala i efterskott väljer CLEVER Fri.

Kontakta kundservice

Växel: 070 00 33 900
Kundservice: 077 44 33 900
kundservice@clever.nu

Du kan ringa vår kundservice hela dygnet, alla dagar i veckan.

Få senaste nytt från CLEVER

Anmäl dig till nyhetsbrevet här.